(dostępne 1 200 produktów)
Balenciaga - Wiosna 2024
Wraz z początkiem tego stulecia dom mody Balenciaga zakupiła międzynarodowa firma francuska Kering - właściciela takich modowych marek jak chociażby popularne Yves Saint Laurent, Gucci czy Alexander McQueen. W 2018 roku Balenciaga został ogłoszony najszybciej rozwijającym się brandem tego niezwykłego zestawu. Produkty marki cieszą się ogromną popularnością - sprawdź!
Sortuj według: trafności
3 867 zł
1 799,99 złPoprzednia cena 1 799,99 zł*
*Najniższa cena z okresu 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Cena regularna: 3 599,99 zł.
2 199,99 złPoprzednia cena 1 979,99 zł*
*Najniższa cena z okresu 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Cena regularna: 3 699,99 zł.
2 499,99 złPoprzednia cena 2 124,99 zł*
*Najniższa cena z okresu 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Cena regularna: 4 199,99 zł.
3 099,99 złPoprzednia cena 2 651,99 zł*
*Najniższa cena z okresu 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Cena regularna: 5 199,99 zł.
3 004,49 zł
2 904 zł
3 422,40 zł
3 454,53 zł
3 707 zł
1 253 zł
1 279 zł
1 638 zł
3 382,93 zł
1 193 zł
3 461 zł
3 510,01 zł
4 104 zł
1 037 zł
4 027 zł
1 165 zł
1 858 zł
11 664 zł
3 297 zł
9 530 zł
2 572,19 zł
2 287,73 zł
1 059 zł
1 034 zł
3 672 zł
1 685 zł
1 239,19 zł
1 080 zł
1 080 zł
7 776 zł
3 655 zł
Balenciaga to marka, której absolutnie nikomu nie trzeba przedstawiać. Ta hiszpańska marka modowa ma już ponad 100 lat, a na jej koncie jest mnóstwo sukcesów, doskonałych projektów modowych, rozlicznych i zróżnicowanych krojów oraz fasonów. Część z nich dawniej była uważana za rewolucyjne, zaś dziś Balenciaga to synonim modowej klasyki. Jeżeli więc szukamy czegoś, co nienagannie się prezentuje, np. stylowej marynarki, sukienki czy jeszcze innej części garderoby – to Balenciaga będzie doskonałym wyborem. Dzięki trendom marki Balenciaga zawsze będziemy wyglądać i czuć się stylowo oraz modnie, dobrze prezentować w każdej sytuacji (niezależnie od zewnętrznych okoliczności), a także chcemy być zawsze na czasie – to doskonale trafiliśmy. Zapraszamy w bogaty świat najlepszych trendów światowego formatu z marką Balenciaga.
Balenciaga – paryski styl, hiszpańska krew
Cristobal Balenciaga, czyli założyciel kultowej firmy, otworzył swój pierwszy butik w 1919 roku w San Sebastian, stolicy Kraju Basków, która leży na północy Hiszpanii. W niedługim czasie otworzyły się także sklepy hiszpańskiego projektanta w Madrycie oraz w Barcelonie. Do największych miłośników oraz wiernych klientów marki można należeli przede wszystkim przedstawiciele hiszpańskiej arystokracji, a nawet rodziny królewskiej.
Dom Mody Balenciaga na dzień dzisiejszy byłby zapewne jedną z bardziej znanych oraz uwielbianych marek w Hiszpanii, ale niespodziewanie nastąpił wybuch wojny. Cristobal został zmuszony do zamknięcia biznesu oraz przeprowadzki do Francji. W 1937 roku znany projektant otworzył swój pierwszy francuski dom mody przy słynnej Avenue George V w Paryżu. To za sprawą tych francuskich koneksji oraz świetnych hiszpańskich projektantów Balenciaga stanowi markę, której pozycja w świecie mody już od ponad 100 lat jest niezachwiana, a także rozpoznawalna i ceniona na całym świecie.
Modowe rewolucje Balenciagii
Żeby doszło do zasłużenia na znalezienie się w panteonie światowych projektantów mody, konieczne było zrobienie czegoś naprawdę wyjątkowego. Balenciaga zaraz po wojnie zaczął zmieniać modę damską. Szczególną uwagę poświęcił przede wszystkim sukienkom, które w rękach hiszpańskiego projektanta radykalnie zmieniały swój kształt. W 1951 roku w sposób zdecydowany i pewny zmienił kobiecą sylwetkę, poszerzając ramiona oraz redukując talię. W 1955 roku zaś, Balenciaga zaprojektował kobietom sukienkową tunikę. Po upływie dwóch lat doszło do jej przekształcenia się w sukienkę koszulową, prostą po bokach, a do tego luźno związaną paskiem w talii. W końcówce lat pięćdziesiątych pojawiły się takie hity jak sukienki z wysoką talią, czy też kultowe i stylowe płaszcze o kroju kimono. Sukienkowe rewolucje Balenciaga zaowocowały tzw. baggy dress — to znaczy sukienkowym workiem lub workową sukienką – w zależności od tego, jakie określenie komuś bardziej odpowiada.
Patrząc na to z perspektywy XXI wieku brzmi to może nieco banalnie czy wręcz naiwnie, ale jeśli spojrzymy na modę z tamtejszej perspektywy – od razu dostrzeżemy rewolucję, którą zapoczątkował Balenciaga. Wiadomo bowiem, że w latach przed- oraz powojennych standardem w modzie kobiecej były nieustannie tzw. klasyczne kobiece kształty.
Kolejne hity hiszpańskiego projektanta mody, Balenciagi, przyniosły lata sześćdziesiąte. Z jednej strony szeroki, królewski kołnierz, który zaczynał się tuż nad obojczykami — pokochały go niemal wszystkie gwiazdy płci żeńskiej. Balenciaga zrewolucjonizował również rękawy. To właśnie dom mody Balenciaga jako pierwszy zaprojektował, wprowadził i rozpropagował tzw. rękawy bransoletkowe, czyli 3/4. Rękawy, które pozwalały odsłaniać nadgarstki i przez to miłośniczki biżuterii mogły prezentować całemu światu swoje nadgarstki, hojnie ozdobione stylowymi bransoletkami.
Balenciaga współcześnie
Wraz z początkiem tego stulecia dom mody Balenciaga zakupiła międzynarodowa firma francuska Kering – właściciela takich modowych marek jak chociażby popularne Yves Saint Laurent, Gucci czy Alexander McQueen. W 2018 roku Balenciaga został ogłoszony najszybciej rozwijającym się brandem tego niezwykłego zestawu.
Na dzień dzisiejszy Balenciaga oferuje nam przede wszystkim: obuwie sportowe, na czele z tzw. sock sneakers, czyli skarpetkowymi sneakersami, w intrygujących kształtach oraz kolorach, zarówno na grubej, jak też na cienkiej podeszwie. Największy hit stanowi Speed Socks – niejakie połączenie traperów ze skarpetką zamiast sznurowadeł, oczywiście w różnorodnych barwach. Ich materiałami są elastyczna dzianina oraz elastan, które doskonale przylegają do stopy, przez co nosi się je wygodnie jak skarpetki.